Albert Carrera Masferrer
El passat dia 28 de Març, varem rebre la visita del senyor Antoni Cebrian, encarregat de dissenyar i mantenir actualitzada la web institucional de l’ajuntament de Mataró. Primerament varem estar parlant d’una mica la seva trajectòria professional, quins passos havia seguit fins arribar on és actualment.


Un cop posats en situació ens va començar a explicar com havia evolucionat el món del disseny de pàgines web, ens va dir que al principi la gent encarregava una pàgina web sense saber exactament perquè simplement havien sentit a parlar de Internet i volien estar-hi presents, ens va posar un exemple d’una pàgina que ell mateix havia fet, i per la qual va cobrar unes 40000 de les antigues pessetes, i era absolutament estàtica i poc útil.
Després d’aquesta petita introducció va començar la xerrada que verdaderament ens interessava, com funcionen i per a que serveixen les webs dels ajuntaments. Ell personalment va venir a explicar-nos la web de l’ajuntament de Mataró, de la qual ell és l’encarregat.
Resumin una mica les seves paraules, ell va explicar que la gent no vol anar a l’ajuntament a portar papers per tal d’actualitzar el cens, no vol anar a l’ajuntament a fer reclamacions, en definitiva no vol anar a l’ajuntament. Aquesta és una mica la importància que han cobrat les webs dels ajuntaments permeten fer tot tipus de gestions i tributacions. La web de Mataró, que és la que hem centraré principalment, disposa d’una bústia on pots enviar reclamacions i també disposa d’un apartat de tràmits, on pots realitzar els tràmits que abans havies de presenciar-te a l’ajuntament, com poden ser tràmits relacionats amb la casa, la persona, el vehicle....
Pel que fa a l disseny i la maquetació d’aquesta pàgina, la meva opinió és que la veritat no és del tot encertat, ja que com ell mateix va comentar, és poc atractiva sobre tot per el col·lectiu més jove. Si navegues una mica per la web t’adones que fa temps que les fotografies i els continguts no s’actualitzen, ja que daten del any 2002. també va comentar que les notícies que sortien a la pàgina principal havien d’actualitzar-les més sovint i intentar fer-les més interessants.
Una de les coses que també es van comentar, gràcies a la intervenció d’un company va ser la poca interactivitat de la que disposa, es a dir probablement si la web disposes d’algun element més interactiu, més audiovisual guanyaria en qualitat i en nombre de visites, sempre recordant que es tracta d’una web institucional i que ha de ser seriós i rigorós.
Una mica aquesta és l’explicació, o les conclusions que he arribat jo després de la seva xerrada. També cal esmentar que varem parlar de altres webs institucionals, com poden ser les webs dels ajuntaments de
Lleida, Barcelona, Madrid, Bilbao i Zaragosa.









Varem estar mirant-les una mica per sobre cada una i vam veure algunes coses que probablement canviaríem o que creiem que estan poc encertades.
Algun exemples són:

- Web Bilbao, els colors són poc encertats, recorden bastant a una marca de telefonia mòbil, o a una entitat bancària.
- Web de Zaragosa, tenen el logotip de la pròxima expo que es celebrarà a la ciutat però probablement li donen un paper molt petit, poca importància dins la web. Cal dir per això que és una pàgina molt ben estructurada i de molt fàcil navegació.
- Web Madrid, podríem dir que és bastant complicat trobar la opció de canviar d’idioma, només u trobem fàcilment quan entrem a la pestanya de turisme on si que consideren que poden tenir visites estrangeres a la resta de la web és bastant complicat. Cal comentar però, que és una web bastant gràfica i que disposa d’informació interessant per el ciutadà, com per exemple el temps que hi fa en aquest precís moment.

Bé doncs aquesta va ser una mica la xerrada del senyor Antoni cebrian, sens dubte molt interessant i fa obrir una mica els ulls en vers aquesta situació per molt desconeguda.
Per acabar, una petita reflexió. Creieu que les pàgines webs podran acabar del tot amb les visites a l’ajuntament, és doncs la fi d’aquestes?

Etiquetes de comentaris: , edit post