Albert Carrera Masferrer

El passat divendres dia 9 de maig, varem rebre la visita a la universitat d'en Josep Lluis de Gabriel, director de la empresa Bitlonia.
Amb motiu de la seva visita, vam assistir a una xerrada sobre la publicitat a internet i el marketing 2.0.
Ens va explicar primerament la tenedencia que està agafant el mercat i sobretot com està canviant la tendencia en el món de la publicitat. La seva empresa es basa en la publicitat a internet, un mitjà que està creixent d'una menera brutal. Tal i com ell va comentar, cal destacar tres punts molt important a l'hora d'entendre el publicitat actual:
- La audiencia es desplaça dels mitjans off line a internet.
- La inversió publicitaria està creixent en els mitjans on line.
- Els mitjans es multipliquen.
Un altre concepte que ell va destacar va ser el del marketing 2.0. tal i com està succeint en el periodisme i en la web, el marketing tambés està canviant cap a un model, on l'autor ja no te tot el poder sinó que el usuari pot intervenir de manera activa. per això ell va destacar aquestes tres conclusions:
- Pensar las accion amb els usuaris i no només per ells.
- Inclores Buzz en la difusió.
- Considerar l'evolució de les accions dirigida per l'usuari i l'entorn.
I per últim vam tractar un tema de molt d'interés i que actualment està agafant una importància molt gran, el posicioament en els buscadors. com sabem hi ha diferents maneres de posicionar-se, una mitjançant el pagament, l'altre és e manera natural, però hi ha que tenir en compte difrenets paràmetres alhora de maquetar. les conclusions que ell ens va presentar són les segünets:
- La publicitat té que estar en el moment i en el lloc adequat.
- Posicionament natural es lent.
- Posicionament patrocinat és ràpid.

Personalments, consider-ho que va ser una xerrada de molt d'interés, ja que es notava que en Josep Lluís sabía de que parlava i ho feia de manera entretinguda i àgil.