Els estudiants de segon curs del graduat en mitjans audiovisuals de la universitat politècnica de Mataró, vam passar a veure el funcionament i les entranyes de la publicació Cap Gros, dedicada principalment al periodisme del Mataró i del maresme en general.
A través de la visita, els estudiants vam poder observar tot el que comporta portar a terme una publicació editorial, com els comercials que es dediquen a captar clients perquè publiquin els seus anuncis, ja sigui mitjançant les publicacions escrites o intentar que entrin en el món de les xarxes, publicant un banner en la pàgina Web (nou mitjà publicitari, a causa de la seva novetat, és el per al qual costa més captar empresaris amatents a publicitarse).
El següent pas, vam descobrir on estava situada la redacció i la zona on es realitza la maquetació de les diferents revistes publicades i el disseny de la mateixa, curiosament zona estava enfrontada a l'altra amb l'única separació d'un vidre. El moment en que vàrem visitar nosaltres com ells mateixos varen dir era “la calma despues de la torenta” ja que feia poc que acabaven d’entragar l’última edició.
Més tard vam anar a una presentació on sens van presentar a tots els alumnes els secrets de la publicació online de Cap Gros, i com s'havia elaborat un sistema gestor per a aconseguir un model de publicació online ràpid i senzill per a tots els treballadors que tinguessin necessitat del seu ús. L'últim pas va ser una explicació per part del departament tècnic de Cap Gros, van mostrar tots els secrets de com es gestiona informativament la publicació online, el funcionament del gestor, i una de les parts més importants, quines eines de control tenen per a conèixer en tot moment l'estat de la pàgina respecte a Internet i de com es publicita la mateixa a través d'Internet.
També ens van ensenyar que disposen d’una empresa dedicada a la creació de pagines web, es tracta d’un serviei que ofereixen a totes les empreses que volen crear una pagina web. Entre els seus dissenys destaquen: auvisa, mcdonalds.cat...